Accesibilidad en los sistemas de gestión del aprendizaje: la percepción de las personas con discapacidad visual

Liliana González-Palacio, Karina Caro-Corrales, John García-Giraldo, Christian Dios-Castillo, Elizabeth Rendón-Vélez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The accessibility of students with visual disabilities in education is a concern. Adequate compatibility in learning management systems (LMS) with screen readers, handling of alternative formats, and better treatment for graphic elements are issues that negatively impact the learning experience of this population. This work presents a qualitative study on the perception that blind people have about LMSs, identifying points for improvement and offering some guidelines for developing and using LMSs. In summary, blind students expect more conscious teachers to promote inclusion in the classroom, offer diverse options, and ensure opportunity and equity. People with special needs must be involved during systems development and thus consider their needs.

Título traducido de la contribuciónAccessibility of learning management systems: the perception of people with visual disabilities
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)281-291
Número de páginas11
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2024
N.ºE66
EstadoPublicada - 2024

Palabras clave

  • accessibility
  • learning management systems-LMS-
  • visually impaired population

Tipos de productos de Minciencias

  • Artículo C - Q4

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Accesibilidad en los sistemas de gestión del aprendizaje: la percepción de las personas con discapacidad visual'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto